14.11.2014

THE BEAUTY BLOGGER TAG

Törmäsin tähän haasteeseen Beauty Guide 101 -blogissa, ja kaivaten itse jotain tällaista kevyempää, meikkitutoista eroavaa tekstiä, niin päätinkin tässä eilisistä bileistä toipuessa kääntää tämän "tagin" ja tarttua haasteeseen itsekin! Vähän taas lisää kurkistusta siihen, kuka mä olen, mutta kuitenkin kauneusaiheiden kautta. Kuvituksena tällä kertaa enemmän tai vähemmän vanhoja selfieitä. ;)

1. Ovatko hiuksesi luonnostaan kiharat vai suorat?
- Suorat, valitettavasti. Oon aina halunnut sellaiset aavistuksen laineikkaat ja taipuisat hiukset.

2. Mikä on luonnollinen hiustenvärisi?
- Tällainen perus, tylsä suomalainen maantienharmaa. Onneks on hiusvärit!

Silloin kun olin vielä täysin blondi, niin tuo esiin kasvanut tyvi ei ollut mikään kaikkein kaunein ilmestys..! Toki se edelleenkin näkyy tässä tummassa liukuvärissä, mutta ei onneksi ihan näin silmiinpistävästi.

3. Värjäätkö hiuksiasi itse vai käytkö kampaajalla?
- No edelliskerrasta viisastuneena pyrin käymään jatkossa kampaajalla ja jättämään nää kotivärjäykset suosiolla menneisyyteen. :D Tosin tyvikasvua voin jatkossa värjäillä itse, mutta tän liukuvärin jätän tästedes rauhaan.

4. Kuinka usein peset hiuksesi?
- Pari kertaa viikossa.

5. Pukeudutko samaan tyyliin joka päivä vai vaihteleeko tyylisi usein?
- Mä en oikein tiedä! Kaipa se vaihtelee, sillä joskus on kiva laittautua oikein hienosti, joskus saattaa olla collegepaita-fiilis, tai all-black-everything -päivä, ja niin...aika lailla fiiliksen mukaan mennään. :) Mutta pääasiassa aika yhtenäisellä linjalla mennään.


6. Teetkö itse mani-/pedikyyrisi vai käytkö laittamassa ne ammattilaisella?
- Itse teen.

7. Kuinka usein vaihdat kynsilakkaasi?
- Nykyään varmaan kerran kahdessa viikossa. Pari vuotta sitten lakkailin uudet aina joka viikko, mutta kun mulla oli akryylikynnet muutaman kuukauden, niin ne latisti mun kynsiharrastusta. Nyt viime aikoina se into on taas vihdoin alkanut heräämään! Jee, pääsee taas käyttöön nuo about 70 lakkaa..! :D

8. Lakkaatko varpaankyntesi myös talvisin, vai ainoastaan kesällä?
- Lakkaan myös talvisin. Tuo kivaa lisäpiristystä -nytkin mulla on oranssinpunaista lakkaa varpaissa. :)


9. Kuinka kauan sinulla menee aikaa tehdä meikkisi valmiiksi?
- Kaikkein nopeimmillaan oon valmis puolessa tunnissa (tuli testattua kesällä, kun tuli kiire töihin, krhm), mutta aika yleinen aika on sellainen 40-45 minuuttia. Myös tunti on aika keskiverto, jos teen kaiken ihan rauhassa, panostan silmämeikkiin enemmän ja katselen samalla televisiota tai jammailen musiikin tahtiin. 

10. Kumman teet meikissä ensin, silmät vai pohjan?
- Ennen tein aina silmät ensin, mutta nyt oon jo parin vuoden ajan meikannut aina ensin kasvot.


11. Keräiletkö meikkejä, vai ostatko niitä vain silloin, kun oikeasti tarvitset?
- Mä kyllä keräilen meikkejä, ostan usein jos joku on tarjouksessa, vaikka edellistä vielä olisikin jäljellä. Viimeaikoina oon hurahtanut myös meikkivoiteisiin, ja uusia onkin houkuttava ostaa kokeiluun -eihän sitä koskaan tiedä, jos joku päihittäisi mun ultimate-suosikin, Lumenen CC:n!

12. Kuinka usein käytät tekoripsiä?
- Aika harvoin, koska silmälasit. Mun omatkin ripset on myös niin pitkät, että ne osuu välillä ärsyttävästi linsseihin. Muuten varmasti käyttäisin useammin! Johonkin vähän spessumpiin tapahtumiin ja juhliin mä oon nykyään alkanut aina laittaa irtoripset, ja kyllähän niitä tuolta laatikosta löytyykin muutamia pareja. Meikkipostauksissakin aina silloin tällöin tykkään käyttää ripsiä tuomaan lisää näyttävyyttä.

13. Teetkö päivittäin ihan "täyden" meikin?
- Pääasiassa kyllä. Toki siis meikittömiäkin päiviä on, ainakin viikonloppuisin. Joskus viikonloppumeikkinä saattaa myös toimia vaan kevyt meikkivoide, puuteri, poskipuna, ripsari ja kulmat, mutta yleensä kun laitan meikkiä, niin teen sitten sen ihan kokonaan.


14. Meikkaatko silloin, kun olet yksin kotona tai perheen kanssa?
- Joskus, jos siltä tuntuu, mutta en läheskään aina. Riippuu, olenko lähdössä jonnekin ihmisten ilmoille, tai haluanko vaan ihan muuten vaan meikkailla. Tänne blogiinkin päätyy todella usein sellaisia meikkejä, jotka oon tehnyt ihan vaan jonain tylsänä vapaapäivänä.

15. Poistutko kotoasi ilman meikkiä?
- Täytyy kyllä myöntää, että todella harvoin. Jos en ihan meikittömänä lähde, niin vähintään tosiaan tasoitan ihonväriä kevyellä meikkivoiteella, levitän hieman poskipunaa tuomaan väriä, taivutan ripset ja lisään ripsaria, sekä meikkaan edes hitusen kulmia.

16. Kuinka monta selektiviisen kosmetiikan tuotetta omistat?
- En itseasiassa montaakaan! Opiskelijaelämä.. :D MAC:in ja Lancômen huulipunat, Estee Lauderin ripsari sekä Chanelin luomiväri taitaa olla ainoat? 


17. Kuinka usein peset meikkisiveltimesi?
- Liian harvoin! Tosin juuri viime viikolla pesin poskipuna- ja varjostussiveltimet, kun kasvoilla niillä alueilla olevat näpyt ei millään tunnu lähtevän! Josko nyt auttaisi, kun välineet on puhtaat.

18. Suunnitteletko päivän asusi edellisenä iltana, vai teetkö päätöksen samalla kun pukeudut?
- Jos on juhlat tai jokin spesiaalimpi tapahtuma tiedossa, niin sitten pyrin suunnittelemaan etukäteen. Toki silloinkin valinnat saattaa vielä muuttua aamulla. Mutta arkena puen päälleni asun, joka sillä hetkellä tuntuu kivoimmalta. 

19. Kuinka usein vaihdat käsilaukkuasi?
- Harvoin. Laukkuja mulla on mielettömästi, mutta käytän niistä vain muutamia. Pitäisi varmaan myydä jossain kirpparilla osa pois...

Pitäisi varmaan taas opetella käyttämään enemmän koruja, sillä nykyään ne kaikki vaan kerää tuossa pöydällä korutelineessä pölyä.. Jännä, miten niitä ei jotenkin enää osaa käyttää! Varsinkaan mitään isompia statement-koruja!?

20. Mihin aikaan käyt illalla nukkumaan ja heräät aamuisin?
- Mä oon vähän liiankin kova valvomaan, ja syytän siitä televisiota ja mun puhelimen nettiä! Yksin ollessa on myös vaikea havahtua siihen, kuinka paljon kello jo on. Yleensä pääsen sänkyyn siinä klo. 23-24 aikaan, josta kestää hetki ennen kuin nukahdan. Jos mua ei väsytä ja alan selaamaan puhelinta, niin silloin saattaa vierähtää vielä tunti parikin! Aamulla sen sitten sitten tuntee, että tuli valvottua, kun herääminen ei millään houkuttelisi. Nykyään, kun aloitellaan I:n kanssa opparihommat siinä aamu kymmenen-yhdentoista aikaan, niin herään n. puolitoista tuntia aiemmin. Viikonloppuisin nukun sitten niin pitkään kun vaan nukuttaa.

21. Kuinka usein ja milloin urheilet?
- En lainkaan niin usein kuin pitäisi! Viime aikoina ollut kyllä aika olematonta tuo liikunta, vaikka lenkillä käyminen tai joku kotitreeni onkin usein tuolla takaraivossa vilahtanut.

22. Oletko vasen- vai oikeakätinen?
- Oikeakätinen.


23. Kuinka pitkä olet?
- No viimeksi mun pituus on mitattu lukiossa vuosia sitten, ja silloin se oli 168 cm. Jossain siinä samoissa mitoissa siis mennään varmaan edelleen.

24. Puhutko vieraita kieliä?
- Engalantia sujuvasti, mutta ruotsissa oon kyllä huonontunut ihan huomattavasti heti lukion jälkeen! Täällä AMK:ssakaan meillä ei pakollisia ruotsin kursseja tainnut olla kuin kaksi? Saksaa luin joskus kuusi vuotta, mutta lopetin lukion ekalla ja enää en kyllä ymmärrä siitä mitään!

25. Kuinka monta lemmikkiä sinulla on?
- Yksi koira, joka tosin asustelee vanhempieni luona.

26.  Kuinka usein käyt Bloggerissa?
- Päivittäin käyn kurkkaamassa kommentit ja muiden seuraamieni blogien päivitykset, viimeistään aina joka toinen päivä, ellei elämä kauheasti tule tielle.


27. Luetko blogeihin jätettyjä kommentteja?
- Tätä en ihan täysin ymmärtänyt.. siis luenko muiden blogeihin jätettyjä kommentteja? Joskus, kyllä. Jos niitä on tajuttoman paljon, niin en kaikkia ala kahlaamaan läpi, ja luenkin vain muutamat.

28. Pidätkö listaa kokeilemisen arvoisista tuotteista, kun luet muiden blogeja?
- Pidän kyllä! Usein nappaan niistä kuvan puhelimeen tai kirjoitan sinne muistiinpanoihin ylös. 

29. Miten päädyit blogisi nimeen?
- Mulla oli itseasiassa aluksi monia ideoita, jotka sitten lopulta olivatkin jo jollain käytössä -ärsyttävää! Lorden Royals -biisi oli silloin aika lailla pinnalla ja sitä oli tullut kuunneltua monen monta kertaa. Mulla lähtikin jonkinmoinen ajatusleikki tuosta royals (=kuninkaalliset) -sanasta, ja lopulta päädyin siihen, että tuo sopisi hyvin kauneutta käsittelevän blogin teemaan. Ja siitä se ajatus sitten jotenkin lähti!

30. Mitä kameraa käytät valokuvaamiseen?
- No aikaisemmin käytin J:n Canonin järkkäriä, merkistä en tiedä. Nyt sitten täytyy varmaan jatkossa kuvailla vanhalla pokkarilla tai puhelimella, ennen kuin saan ostettua oman järjestelmäkameran. Vähän olisi haaveissa jouluksi saada sellainen hankittua, mutta katsotaan!


31. Kuinka usein siivoat kotonasi?
- Mikään siivoushullu en kyllä todellakaan ole, joten ihan kunnon siivouspäiviä pidän aivan liian harvoin, mutta perussiistinä pyrin pitämään päivittäin. 

32. Mikä on lempivärisi?
- Musta ja sininen, mutta sisustuksessa valkoinen, beessi ja harmaa.

33. Mikä on lempi kauneus-/muotilehtesi?
- Mä en itseasiassa lue lehtiä melkein ollenkaan! Ellen nyt sitten jossain kampaajalla tai kotikotona. Cosmopolitan mulle on tullut vuosia, mutta viime viikolla lopetin senkin tilauksen. Mulla ei vaan yksinkertaisesti oo enää aikaa tai kiinnostusta lehtiin! Kauheeta.

34. Kiroiletko?
- Valitettavasti... Mutta vaan kavereiden keskuudessa, en onneksi koko aikaa tai joka tilanteessa!

35. Mitä aiot tehdä lopun päivän ajan?
- No kello oli kymmenen illalla, kun tämän aloitin ja nyt se on puoli 12.. :D Oon tässä siis valkannut ja vähän muokannut näitä kuvia, kirjoitellut vastauksia ja sivusilmällä myös katsonut telkkarissa pyörivää Gladiaattori-leffaa. Aikasemmin mä en varmaan olisi koskaan edes ajatellut katsovani tän tyylisiä leffoja, mutta me yhteen aikaan katottiin J:n kanssa niin paljon kaikkia Hercules- ja gladiaattori-juttuja, jopa ihan koukuttumiseen asti, että tääkin ehkä on ihan hyvä, jos nyt vaan olisin keskittynyt paremmin. :D Sitten kun tää kohta loppuu, niin siirrynkin hammas- ja kasvopesun kautta sänkyyn, jossa varmaan vielä selaan Instagramin, Facebookin ja Pinterestin läpi, ennen kuin alan nukkumaan. :)


Rentouttavaa viikonloppua muruset!

***

PS. Musta tuli eilen pienen pojan onnellinen täti! ♥♥ Vielä en siskon nyyttiä ole livenä tavannut, mutta kuvia katsellessa sydän kyllä sulaa, en ehkä tuu kestämään sitä söpöyttä!

18 kommenttia:

  1. Ihana haastetehtävä ja mitä kuvia!!!! Tuo kolmas kuva ♡_♡ mitä ihmettä? Vauu!! Ja heii onnea tädille :)♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii, kiitos Emppu ♥ Ja kiva, että tykkäsit tästä postauksesta! :)

      Poista
  2. tää oli kyllä tosi ihana postaus, niin kiva lukea noita pikku faktoja susta! ♥ heii mun piti facessa jo sanoa mutta unohdin! HURJASTI ONNEA TÄDILLE!! ♥♥♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miten kiva kuulla!! ♥ Ja kiitos onnitteluista! :)♥

      Poista
  3. Ihana ja jotenkin semmonen "freshhi" haastepostaus! :) Mä en osaa lakata varpaita talvella..jotenki aattelen, että ne on vaa siellä sukkien alla piilossa :D Vois joskus kyllä lakkailla :) Ja noi sun kuvat on jotain täydellisyyttä, senkin missi! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voii kiva kuulla, että tykkäsit! :) Hehe, onhan ne varpaat toki siellä sukissa piilossa, mutta mä oon vapaapäivinä kotona tosi usein paljain jaloin, niin sitten on kiva kun on varpaat nättinä :') Ja höps, itse missi siellä!! ♥

      Poista
  4. Tämä oli aivan ihana haaste ja tosi kiva oli lukea sinusta faktoja :) Ja ihania kuvia!! ♥ Mitäh? 70 kynsilakkaa, ohhoh:D Minulla on jotain 10. Kiva että jaksat panostaa meikkiisi lähes päivittäin ja teet sen aina huolella. Itse täytyy tehdä aina muutaman minuutin pikameikki, kun näiden lapsien kanssa sitä aikaa "turhaan" ole :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ihanaa että tykkäsit! :)♥ Haha joo, mä oon kunnon kynsilakkahamsteri :') Nyt oon kyllä yrittänyt hillitä sitä ostovimmaa, kun samantyylisiä sävyjä alkaa tossa lukumäärässä oleen jo muutamia, mutta jotenkin niitä vaan silti tulee välillä osteltua uusiakin :p Ja kyllähän se varmasti mullekin joskus tulee vielä vastaan, että lapset verottaa tuosta meikkailuajasta -mutta kyllä ne lapset sen väärti onkin ♥

      Poista
  5. tää oli kiva postaus! :) ootpa ollut eri näköinen blondina, mutta silti kaunis♥ osaisinpa miekin meikata aina noin hyvin:D onnea tuoreelle tädille! ;)♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voii ihana kuulla että tykkäsit! :) Kiitos paljon Tuuli ♥

      Poista
  6. Hei tää oli tosi kiva postaus, ehkä mäkin toteutan jonkun tälläsen! En hirveesti kirjoittele noiden kosme-aiheidein ulkopuolelta niin tää olis kivaa vaihtelua! :) Ja superkauniita kuvia! :) <3 Onnea tuoreelle tädille! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jooo, toteuta ihmeessä! :) Mä aina välillä kirjoittelen ihan muutenkin kuin kosme-jutuista, mutta musta tää oli kiva, kun oli kuitenkin niiden kauneusjuttujen kautta koottu :) Kiitos paljon! ♥

      Poista
  7. Ihana postaus ja ihanaa oli lukea! Saa taas hiukan enempi arkisempaa tietoa sun muuta susta itsestäsi. Ja siis mahtavia ja kauniita kuvia taas koko postaus täynnä susta♥ Itsekin panostan meikkiin aina, mutten oo kyllä näin taitava kuin sinä:D En oo nyt satavarma että ootko jo kenties tehnyt postauksen tästä aiheesta, mutta voisitko tehdä postauksen sun luomiväreistä tms. Olisi kiva tietää mitä kaikkea käytät koska sun luomivärit näyttää niin ihanan pigmenttisiltä, tuntuu että omani eivät näy noin vahvasti kuin sun:D Vaikka siis onhan mulla toddella hyvä pohjustustuotekkin luomilla aina ennen värin laittoa..(?)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kata, kiitos ihana! ♥ Hahah, harjoittelulla kehittyy, vaikka upeita lookkeja sullakin on ollut! :) Ja joo, tuollaisen voisin joskus tehdäkin! :) Kiitti ideasta, pistän sen heti ylös!! :)♥

      Poista
  8. Tykkään tosi paljon sun kaikista meikkaukseen liittyvistä postauksista ja on ihana nähdä kuinka se ei oo sulle vaan harrastus vaan intohimo! Se antaa inspiraation omaankin meikkaamiseen. Mä kun en töiden takia paljon voi meikata niin on ihana saada uusia ideoita viikonlopun meikkiin. Oli ihana lukea myös tällainen erilainen listaus ja saada lisätietoa ihanasta sinusta. Oon selaillut monia blogeja läpi, mutta oon samaistunut ja kiinnostunut eniten tästä sun blogista. Oon siis jäänyt koukkuun ja aina kun huomaan sulta uuden postauksen niin se saa hymyilemään ja hyvälle tuulelle. Suuri kiitos sulle :) keep up the good posts!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihan älyttömän paljon sulle kommentistasi! Vauu, ihanasti sanottu -tää kyllä piristi tätä iltaa ihan mielettömästi!! ♥ Kiitos siis itselles, että viihdyt täällä ja jätit vielä kommenttiakin! :)

      Poista
  9. Olipas kiva kysely-vastaus postaus :)

    VastaaPoista

♥ Kiitos kommentistasi! / Thank you for your comment!