16.1.2016

THE BEST BROWN LIPSTICK





Katsokaas mitä mä eilen kaupunkireissulta toin kotiin -ensimmäisen ruskean huulipunani! Onhan mulla tosin IsaDoralta sellainen nude, vaalea rusahtava puna, jota mulla on mm. tässä meikissä, klik klik, mutta oikein kunnon ruskeaa en ole saanut aiemmin haalittua. Ruskea huulipuna on kuitenkin kiehtonut mua jo pitkän aikaa, ja olempahan ihan tummanruskeaakin punaa ihastellut toisten huulilla. Mutta en vaan ole koskaan oikeasti jaksanut metsästää sellaista itselleni. Koska kuitenkin.. RUSKEA?! Mutta eipä siinä mennyt kuin muutama päivä, kun ensin Uinon blogissa näin tämän Spirit-punan ja lopulta löysin itsenikin MAC:n pisteellä! Sävy porautui niin mun mieleen, että en vaan voinut olla menemättä ja ostamatta samaa sävyä itsellenikin. Enkä kyllä yhtään kadu! Tämä on niin kaunis! Myyjä kutsui tätä tummaksi nudeksi, joten jos ruskea nimenä kauhistuttaa, niin voi tuudittautua tähän tumman nuden tuomaan turvaan. ;) Huulipunan kaverina oon käyttänyt jo laatikoista valmiiksi löytynyttä L'Oréalin Contour Parfait -huultenrajauskynää sävyssä Rosewood. Tämä on kivan punertava sävy ja tuo punaan kivasti lisää lämpöä. Rajauskynä on muutenkin tämän punan kanssa mun mielestä aika must. Ruskea kun voi muuten näyttää vähän...levinneeltä, jos rajat ei ole tarpeeksi siistit. Rajauskynät parantavat myös punan kestoa huulilla, joten siinäkin mielessä kannatan rajauskynien käyttöä.

Koostumukseltaan Spirit kuuluu Satin-ryhmään, joka siis suomeksi sanottuna tarkoittaa, että puna on erittäin pigmenttinen, ei matta, mutta ei kuitenkaan kiiltävä. Tiedättekö? Sellainen, että puna liukuu huulille pehmeästi, mutta ei kuitenkaan liu'u pois.. Nimensä mukaisesti; satiininen kevyt hohto kuvailisi tätä kaikkein parhaiten. Vaikka Satin-punat ovat kosteuttavampia ja huulilla miellyttävämmän tuntuisia kuin mattapunat, ovat ne kuitenkin MAC:n huulipunista sieltä kuivemmasta päästä. Joten huulet ensin hyvään kuntoon, jotta nämä kuivemmatkin punat näyttävät näteiltä! ;) 

Kaikenkaikkiaan Spirit on mun mielestä the best ruskea huulipuna. Aika retro! Selkeästi rusahtava, mutta kuitenkin erittäin käyttökelpoinen niin arjessa kuin juhlassakin.

Mitäs te ootte mieltä ruskeista huulipunista? Yes-yes vai no-no?

// The best brown lipstick has now been found! It's MAC's Spirit. Oh, isn't it beautiful?! I'm in love. And if the color "brown" terrifies you, don't worry, you can also call this a dark nude lipstick, as did the girl on the counter. With brown lipstick I suggest you to use lip liner, because brown lips may easily look a bit spread if the edges aren't too clean and sharp.. Besides, using lip liner makes the lipstick to stay on longer. I've used my L'Oréal Paris' Contour Parfait lip liner in Rosewood. It matches surprisingly well to Spirit, even tho I've had it myself already! 

Spirit is a lovely retro brown color that suits perfectly in daytime and night time. However, it's texture is Satin, which means it is more moisturizing than the matte lipsticks, but still rather dry. So make sure your lips are treated well in order to make this lipstick nice as well! 

How do you like brown lipsticks? Yes-yes or no-no?

20 kommenttia:

  1. Ihana toi sävy! Mac:in huulipunat on kyllä mun suosikkeja :-) Oon itekki alkanu viimeaikoina käyttämään ruskeaa huulipunaa ja tykästynyt kovasti! Vielä ois hakusessa joku oikein tummanruskea sävy :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No eikö vaan olekkin kiva sävy! Mäkin nyt vihdoin vallan hurahdin tällasiin ruskeisiin maanläheisiin sävyihin, niin kivoja kun sopii kuitenkin hyvin myös arkeen! :) Kiva kuulla että säkin oot ruskeiden punien ystävä! H&M:llä oli ainakin joskus joku tosi tumma ruskea puna... nimeä en nyt muista :/

      Poista
  2. Näyttää tosi kivalta toi puna! Yhtäkkiä ruskea kyllä kuulostaa aika hurjalta, mutta toi on niin nätti :) Ehkä uskaltaudun itsekin joskus kokeilemaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Oi kokeile Anna ihmeessä, voisin kuvitella miten kauniilta joku rusahtava puna sun hiustenvärin kanssa näyttäisikään!! :)

      Poista
  3. Mä oon metsästänyt hetken ruskeaa huulipunaa ja tämä näyttää kyllä niin hyvältä! Mun mielestä ruskea huulipuna on niin jees. :-) Täytyykin käväistä MACin pisteellä. ;-)

    aboutmylife-peppi.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinkö, jee kiva kuulla että täältä löytyy muitakin ruskeiden punien ystäviä! Hihi, käyppäs ihmeessä säkin MACilla ;)

      Poista
  4. Voi hitsi, mä olen ite etsinyt jo hurjan kauan ruskeeta huulipunaa, mutten oo oikein mistään löytänyt. Kaikkialta on joko loppu tai ovat olleet liian punertavia. Pitänee varmaan vaan jatkaa metsästämistä, tuo sunkin omakin kun on niin kiva!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ompa harmi ettei sitä oikeaa väriä ole tullut vielä vastaan :/ Ootko käynyt katsomassa noita MAC:n punia? Mun mielestä löyty aika harmahtavanki ruskeita sävyjä... Ehkä Make Up Storeltakin vois löytyy, kö?

      Poista
  5. Ihana sävy, sopii sulle just täydellisesti! <3 Tosi kiva esillepano noissa ekoissa kuvissa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos kovasti kivasta kommentista Jenni! Mukava saada palautetta myös kuvista :)

      Poista
  6. Tosi upea sävy! Sopii sulle hyvin:)

    VastaaPoista
  7. Oi, hyvin sopii tuollainen ruskea puna siulle! :) Itsellänikin on joskus ollut vähän tuosta vaaleampi, ehkä enemmän juuri sellainen nudehtavan ruskea puna, mutta harvemmin sitäkään tuli käytettyä.. Jotenkin sitä vaan juurtuu aina niihin perus punaisiin/roosiin puniin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tuuli! :) Joo ihan totta, että niihin turvallisiin juurtuu niin helposti! Mutta joskus vaihtelu virkistää ja kokeilu avartaa silmiä, että mikä muu voisi myös toimia! :)

      Poista
  8. Oi kun kiva! Mun oma rusehtava puna on MAC Mehr, vähän samoja viboja kuin sinun punassasi. Chili (bloggasin siitä hetki sitten) on myös ihana sävy ja menee sekä arkeen että juhlaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli pakko googletella ja tuo Mehr näyttää kyllä ihan täydelliseltä väriltä myös..! Apua, pitääkö mun hankkia nyt myös sellainenkin... ;D On kyllä niin parasta löytää puna joka sopii sekä arkeen että juhlaan, tietää että varmasti siis tulee käyttöä!

      Poista
  9. Oi tää on nätti! Mä rakastan ruskeita huulipunia, pitää ehkä kipittää MACille ja kotiuttaa tämäkin <3 Tosi Kylie Jenner -puna :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin onkin! Oi kotiuta sinäkin tämä Spirit, on kyllä niin ihana sävy ja oli eilen ekaa kertaa kokeilussa niin pysyi kyllä moitteettomasti niin ravintola- kuin baari-illankin aikana! :) Mullekin tulee vähän Jenner-vibat tästä, mutta siihen kuuluisaan Velvet Teddyyn verrattuna tää on ehkä ihan aavistuksen syvempi sävy! :)

      Poista
  10. Tää huulipuna näyttää yllättävän hyvälle mun silmään, pitäisiköhän harkita itsekin ruskean punan ostoa! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi ihana että säkin tykkäät! Hanki ihmeessä mä oon niin rakastunut tähän itekkin! :)

      Poista

♥ Kiitos kommentistasi! / Thank you for your comment!