18.3.2016

MY SIGNATURE MAKEUP

Melkein kaksi viikkoa kun täällä viimeksi on tullut käytyä. Taukoa ei suinkaan ole ollut tarkoitus pitää, mutta jotenkin se aika vaan on uponnut töihin ja muihin vapaa-ajan rientoihin. Ja mitä pidemmäksi tämä hiljaisuus venyi, sitä vaikeammalta tuntui taas aloittaa. Jotenkin tällaisen tauon jälkeen sitä ajattelee, että pitäisi palata jonkun näyttävän ja loisteliaan jutun kera, ja sitten kun ei oikein ole ollut inspiraatiota mihinkään sen suurempaan, on kirjoittaminen vain siirtynyt ja siirtynyt. 

Nyt kuitenkin taisi joku blogikärpänen iskeä (tai liian pitkään vellonut "ahdistus" potkaisi takamukselle vauhtia), ja sain kuin sainkin itseni taas tänne blogin pariin!  Alkukuusta Miten niin liikaa? -blogin Elisa heitti ilmoille mun mielestä kivan haasteen; postaus tunnusmeikistä, sellaisesta, joka syntyy lähestulkoon silmät kiinni ja on jo niin vakiintunut meikki, että kantajansa siitä ehkäpä jopa tunnistetaan. Musta tää oli tosi kiva juttu, ja koska tässä takana nyt tosiaan on vähän taukoa, ehkä tällainen jollain tapaa myös muhun itseeni liittyvä postaus olisi tähän väliin paikoillaan!




1. Millainen on tunnusmeikkisi? - Mulle kaikkein ominaisin tyyli meikata on käyttää luomiväreissä banaanivarjostusta, eli toisin sanoen, yllä olevan kuvan tavoin korostan luomivakoa jollain tummemmalla värillä. Mä olen viimeaikoina jättänyt myös nestemäiset eyelinerit laatikoihin, ja nykyään rajaankin yläluomea vain hennosti tummalla luomivärillä. Meikkipohja on mattainen ja hohtotuotteita en oikeastaan osaa edes käyttää! Korostukset ja varjostukset ovat ihan must, samoin poskipuna ja huolitellut, vahvat kulmat. Myös irtoripset ovat melko yleiset mun tunnusmeikissä, vaikka toki sellaisiakin päiviä on, kun en niitä jaksa liimailla. Huulilla yleensä jokin hento vaaleanpunainen tai pinkki sävy. 

2. Mitä korostat erityisen paljon tunnusmeikissäsi? Entä mikä jää vähemmälle? - Varjostukset, kulmat ja silmät. Siinä aika hyvä trio, joita tykkään korostaa mun meikissä. Vähemmälle jää huulimeikki, ja usein mulle riittääkin vain joku sävyttävä huulivoide.

3. Mikä on koko meikin tärkein juttu? - Mulle meikin tärkein juttu on siisti meikkipohja, huolitellut kulmat ja varjostukset. Kun nämä kolme on kunnossa, ei muulla ole niin kauheasti väliä. Tai no, tottakai on väliä, mutta ehkä prioriteettina nuo edellä mainitut kolme on ne tärkeimmät.Toki tykkään korostaa myös silmiä, ja vähintään ripset on sellainen yksityiskohta mistä pidän. Mutta koska tummat lasit, joita siis blogin ulkopuolella käytän aivan vakituiseen, kehystää mun kasvoja mielestäni kivasti, voi silmämeikki tarvittaessa jäädä myös melko minimaaliseksi.




4. Jos saisit kehittää oman meikkituotteen tai -sarjan pohjautuen omaan tunnusmeikkiisi, millainen se olisi? - Mä voisin kehittää vaikka jonkin super edullisen varjostustuotteen! Sen juuri omalle ihonsävylle täydellisen sävyn löytäminen kuin näistä kaupan valmiista paleteista on ainakin omalla kohdalla hieman haastavaa. Tällä hetkellä mun varjostusvärinä onkin itseasiassa vaaleanruskea Rimmelin luomiväri! Joka muuten on aikas huippu. Usein myös esim. kuuden sävyn korostus- ja varjostuspaleteissa on varmasti niitäkin sävyjä mitkä jää käyttämättä, minkä takia mun omaa rahapussia kirpaisee laittaa tällaiseen 80 euroa.. Siispä, mä kehittelisin yhden sävyn puuterimaisen varjostussävyn. Ei mitään monisävyisiä paletteja joista osa napeista menisi hukkaan, eikä mitään sadan euron tyyriitä juttuja - itse ainakin kun varjostuksia sudin naamaani päivittäin, lentäisi eurot hetkessä taivaisiin. Näin ollen siis edullista ja käytännöllistä!

5. Minkä haluaisit nostaa oman tyylisi pohjalta seuraavaksi supertrendiksi? - No mun tyylissä ei varmaan ole mitään, mikä ei jo joskus aiemmin olisi ollut "trendikästä", joten tää onkin aika vaikee! Hmm, no ehkä raikkaan pinkit ja heleät huulimeikit voisi olla sellainen juttu, mitkä voisi syksyn ruskeiden ja nuden väristen huulimeikkien jälkeen taas tulla IT-jutuksi. Varsinkin näin kevättä ja kesää kohden kun mennään, on mun mielestä ihana heivata synkeän ruskeat punat ja kaivaa esiin taas tyttömäiset pinkit ja vaaleanpunaiset!

***

Ensi kerralla ajattelin tulla jakamaan teille mun tän hetken suosikkikosmetiikkatuotteita, mutta sitä ennen olis kiva, jos kommentoisitte millaisia tunnusmeikkejä teiltä itseltänne löytyy!? :)

// It's been nearly two weeks since I've been here. I wasn't meant to keep any breaks from blogging, but somehow all the time has gone to work or other free time activities. And the longer the break prolonged the harder it felt to come back. Somehow after this kind of break you start to think you'd need something spectacular to come back with, and since I haven't really been inspired to do anything big, the writing has just prolonged further and further away. 

Now, however, I think something's hit me and I managed to get myself into the blogging zone! One of my fellow beauty blogger threw out this "challenge" of telling about your signature makeup look. I found that really interesting, and even tho I'm now not gonna translate all of the questions and answers, I can tell that my main three focus points are good base, defined and bold brows and contouring. I also like to emphasize my eyes, and therefore false lashes are quite often seen on my eyes. But further ado, let the photos speak for themselves!

Next time I thought to come and share you guys some of my current beauty product favorites, but before that I'd like to hear whether you have some signature looks you'd like to share in the comments?! :) 

12 kommenttia:

  1. Olipa kiva postaus ja ihana meikki! :) Kiva kun tartuit haasteeseen <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Elisa itselles, tätä oli kiva tehdä! :) <3

      Poista
  2. Mulla on tää haaste kans työn alla, jospa ens viikolla ehtisin kuvaamaan. Tää on hauska :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiva kuulla et säkin oot tekemässä! :) Tää on kyllä kiva "haaste"!

      Poista
  3. Tää oli tosi kiva postaus ja tervetuloa myös takaisin<3 Ja mitä tuohon sun meikkiin tulee niin en ihmettele yhtään, että sun tunnusmeikki näyttää tältä. Sopii nimittäin tosi hyvin ja oon sun kanssa samaa mieltä noista silmälaseista, ne kehystää tosi hyvin kasvojasi! :)) Mä en ennen tätä postausta ole koskaan miettinyt mikä mun tunnusmeikki on. Ennen se oli silmiin vahvat rajaukset ja mahdollisimman nudet huulet, nyt taas en jaksa rajata silmiä mitenkään vaan tykkään enemmän punata huulet. Toki sekin vaihtelee päivästä hmm. Mutta yksi mistä mä en luovu niin vahvat kulmat :D Mielestäni kulmat tekevät kasvoista heti skarpimmat ja ilman vahvoja kulmia tuntuu jotenkin niin alastomalta haha :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Linda! <3 Sun meikki on aina niin fresh ja huoliteltu, sopii kyllä sullekin! Ja oon ihan samaa mieltä noista kulmista -pakko itekin tehdä aina vahvat kulmat ettei näytä ihan hassulta :D

      Poista
  4. Tosi kaunis meikki! Sulle sopii pinkit huulet ihan älyttömän hyvin! Mulle ei sovi :D Kaikki nudesta punaiseen ja persikasta ruskeaan käy mulle, mutta ei vaaleat pinkit, eikä varsinkaan kylmät pinkit. Sellaista korallisen pinkkiä huulikiiltokynää olen tosin nyt käyttänyt pari kertaa ja tykännyt yllättävän paljon :) Mun tunnusmeikkiin kuuluu ehdottomasti punaiset huulet! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos Kata! Haha, mä rakastan pinkkejä huulipunia/-kiiltoja/-sävytteitä :D Tuntuu jotenkin, että kaikki muut sävyt on sellasia "okei kyllä tämäkin käy", mutta nuo pinkit on kyllä munkin mielestä se 'mun juttu' :) Mutta sehän just onkin kyllä kiva, että meille kaikille sopii ne omanlaiset sävyt! Kiva kun tulit kommentoimaan. <3

      Poista
  5. Nätti meikki! jotenkin ihanan raikas ja sopii sulle hyvin <3! :)

    VastaaPoista
  6. Tosi kauniit sun ripset! :) Mutta miten ihmeessä pystyt käyttämään silmälaseja niiden kanssa? Mulla jo ihan perusripsari tekee ripsistä niin pitkät että ne hinkkaa laseihin ja piirtää linssien sisäpuolelle tummia viivoja aina kun silmiä räpyttää :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Noo kyllä ne joskus saattaa vähän ottaa linsseihin, mutta mä taivutan vaan sen verran hyvin ripset, että niiden kanssa pystyy lasejaki käyttämään. Mulla ottaa omatkin ripset laseihin kiinni, jos jää yhtään suoremmiksi, niin taivutus on se, mihin ite kiinnitän huomiota. :)

      Poista

♥ Kiitos kommentistasi! / Thank you for your comment!